Kolumbie 2022

Kolumbie 7 Kolumbie 9 Kolumbie 3 Kolumbie 4 Fotografie 2 Kolumbie 1 Kolumbie 8 Kolumbie 5 Kolumbie 6

Stoupáme do slušného svahu, funím jako lokomotiva, ale stojí to za to! Vydrápeme se na vyhlídku, odkud spatříme v celé kráse zelené údolí s neuvěřitelným množstvím voskových palem - jsme ve Valle del Cocora v centrální Kolumbii. Ale pěkně popořádku...

Přesně na den 3 měsíce od mého odletu na jih Afriky míří tentokrát moje cesta na další velmi zajímavý kontinent - do Jižní Ameriky, cílem je Kolumbie. Odlet z Vídně je zajímavý, protože tam nejsou žádné klasické odbavovací přepážky a kompletní ... pokračování zde.

Namibie 2022

Namibie 2022 Namibie 2022 Namibie 2022 Namibie 2022 Namibie 2022 Namibie 2022 Namibie 2022 Namibie 2022

Prší, hrozně fouká a je zima jako hrom. Postáváme u auta navlečeni ve všem, co máme, pijeme čaj a chystáme se na noc do stanů. Jsme na jihozápadě Afriky, v Namibii, na planině Sossusvlei. Ale hezky popořádku...

Ve čtvrtek 16.6. se setkáváme já, Jirka, Petr, Milan a Filip na letišti v Praze; Michal letos z pracovních důvodů nakonec bohužel nemohl odjet. Dáme obligátní pivo na letišti a sedáme na krátký let do Frankfurtu. Po přistání se přesouváme na jiný terminál a trochu bloudíme. Jsme vsak překvapeni, že v 8 večer je tu úplně mrtvo - zavřené krámy a hospody a počet cestujících zcela minimální. Přitom před pár dny jsme četli na netu, jak jsou letiště přeplněná... Nasedáme na druhý, tentokrát již vice než desetihodinový let do Windhoeku, hlavního města Namibie. Během letu nás překvapuje skutečnost, že i na tomto dlouhém letu je nutné za pivo či víno platit. Úplně nás vsak šokuje skutečnost, že je nutné platit i za ... pokračování zde.

Albánie 2021

Most Mesi Jezero Komani Z Valbony do Theth Z Valbony do Theth 2 Z Valbony do Theth 3 Berat - město tisíců oken Berat byzantský kostelík Kaňon Osum zeshora Kaňon Osum zdola Gjiroster tanečníci Butrint Pobřeží blízko Himare

Jdeme údolím, do něhož ještě nedosáhnou paprsky ranního slunce. Hřebeny hor už jsou ale zalité sluncem a dávají tušit nastávající krásný den. Na konci naší “karavany” jde náš místní průvodce se 2 koňmi, kteří nesou naše bágly. Dnes nás čeká jeden z nejhezčích treků v Albánii - z Valbonë do Thethu. Ale pěkně popořádku.

Když jsme se loni koncem ledna vraceli z Guatemaly a sledovali první přicházející zprávy z Činy o novem viru, určitě jsme netušili, jak moc to ovlivní naše cestování. A samozřejmě nejen to, ale v první řadě náš běžný každodenní život... Vzhledem k situaci na jiných kontinentech se nakonec tentokrát rozhodujeme zůstat v Evropě a vrátit se ke způsobu cestování, jakým jsme před mnoha lety začínali, tedy autem. Ve čtvrtek 23.9. 2021 nakonec odjíždíme Peugeotem Traveller (který skvěle zajistil Filip) do Albánie. Nakonec bohužel pouze v počtu 5 kusů, Jirka zůstává ze zdravotních důvodů doma. Napřesrok musíme ... pokračování zde.

Guatemala 2020

chickenbus Pacaya trh v Chichicastenangu Lago Atitlan Santiago Atitlan Tikal Tikal Central plaza Tikal pohled přes pyrymidy loď na Rio Dulce Rio Dulce z dronu Playa Blanca tuk tuky

Stoupáme pomalu, co noha nohu mine. Těžce oddychujeme. Tmu projasňují jen světla našich čelovek. Je velmi chladno a fouká silný vítr. Hlavně je ale tak nízká a hustá oblačnost, že je vidět jen na par kroků. Blížíme se k vrcholu sopky Pacaya, která je jedním z nejaktivnějších vulkánů ve Střední Americe.

Ale pěkně popořádku:
Letecká přeprava Vídeň - Paříž - Atlanta - Guatemala City proběhla až nečekaně hladce (velkou část letu jsem prospal), a to včetně imigračních procesů v Atlantě a v Guatemale. V Atlantě se to obešlo bez jakéhokoli zdržení, všichni jsme samozřejmě měli už dopředu elektronicky vyřízenou ESTu. Guatemala tak daleko ještě není, zde bylo nutno po příletu vyplnit relativně jednoduchý formulář, na všechny záludné otázky odpovědět ne, a papír spolu s pasem odevzdat úředníkovi. Rychlý proces, žádné fronty.
V letištní hale jsme se tak ocitli už před devátou večerní místního casu (-7 hodin oproti ... pokračování zde.

Tádžikistán a Uzbekistán 2019

Tádžikistán 1 Tádžikistán 2 Tádžikistán 3 Tádžikistán 4 Tádžikistán 5 Tádžikistán 6 Tádžikistán 7 Tádžikistán 8 Tádžikistán 9 Tádžikistán 10 Tádžikistán 11 Tádžikistán 12

Jedeme po prašné a hodně rozbité cestě, ale náš řidič a jeho Landcruiser jsou bez chyby... Projíždíme nádhernou soutěskou podél divoké řeky, na jejíž druhé straně je Afghánistán, jen par desítek metru daleko. Všude okolo nás jsou úžasné a divoké hory. Jsme v Pamíru!

Ale pěkně popořádku. Sešli jsme se celá naše šestice na letišti v Praze, přičemž pro někoho byla cesta poměrně dobrodružná (Filip a Jirka jeli vlakem, ale u Benešova byla nějaká nehoda, tak pokračovali do Prahy taxíkem, aby to vůbec stihli). Dáváme zavazadla na odbavení a jdeme jako obvykle do salónku na pivo a panáka. Let do Istanbulu naprostá pohoda, let trvá jen chvilku. Přistáváme na úplně novem letišti za městem a hledáme salonek kde bychom se mohli občerstvit, ale nenacházíme žádný, kam bychom se bezplatně vetřeli s našimi kartami (loni na starém letišti byl salonek výborný). Dáváme si tedy pivo v letištním pubu a po placeni se omlouváme Ruzyni, že ... pokračování zde.

Gruzie 2018

Gruzie 2018 Gruzie 2018 Gruzie 2018 Gruzie 2018 Gruzie 2018 Gruzie 2018 Gruzie 2018 Gruzie 2018

Putování vlaky, autobusy a maršrutkami Gruzií, která je kolébkou křesťanské civilizace: hlavní město Tbilisi, historické a duchovní Sveticchoveli, Kutaisi a jeho okolí s bezpočtem kláštěrů, Chiatura a staré lanovky, ale především nádherný Kavkaz…

Gruzii jsem navštívil se svými kamarády v červenci 2019, tak hezky popořádku.
Odletěli jsme ve čtvrtek 4.7.2018 ráno z Prahy do Istanbulu, kde jsme měli 11 hodin pauzu a využili ji k návštěvě města. Zvládli jsme takový miniokruh, takže Modrá mešita, Hagia Sofia, podzemní cisterna, Grand Bazaar... a na závěr návštěva rybího trhu, kde jsme pojedli báječnou rybičku k večeři a odjeli zpět na letiště. V půlnoci jsme pokračovali z Istanbulu do Tbilisi. Po 2 a půl hodinách letu jsme byli na místě. Chytli jsme noční autobus do centra a v 5 ráno už jsme budili paní domácí, zda by nás už takhle ráno ... pokračování zde.

Srí Lanka 2018

Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018 Srí Lanka 2018

Okružní cesta Srí Lankou – hlavní město Colombo, koloniální Galle, hinduistická Kataragama, horská Ella s nádhernými čajovými plantážemi, výstup na Adams Peak, kulturní Kandy, historické památky v Dambulle a Polonnaruwě, rozmanité Trincomalee, poklidné Nilaveli. Tři týdny putování vlaky, autobusy a tuk-tuky po ostrově Cejlon. Nahlédnutí do země, kde vedle sebe žijí lidé různých etnik i náboženského vyznání. Výborná kuchyně a především přátelští lidé…

Indonésie 2017

Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017 Indonésie 2017

Bezmála třítýdenní putování po Jávě a Bali – ostrovech, které mají na jednu stranu mnohé společné, ale přesto jsou tak odlišné. Staré chrámy na střední Jávě, města Jakarta, Yogyakarta, Surakarta či Surabaya, džungle, vodopády, čajové a rýžové plantáže, jakož i sopky na východní části ostrova – Bromo a Kawah Ijen. Několikadenní „skútrové“ poznávání centrálního Bali, které je doposud turismem jen velmi málo ovlivněno. Sopka Gunung Agung se tu po letech právě hlásí o své slovo! A závěr pak na úžasných ostrovech Gili nedaleko pobřeží Lomboku. Největší zážitek: naprosto úžasní lidé!

Kambodža 2017

Kambodža 2017 Kambodža 2017 Kambodža 2017 Kambodža 2017 Kambodža 2017 Kambodža 2017 Kambodža 2017 Kambodža 2017

Kambodžou od severu k jihu - Siem Reap je skvělou destinací pro poznávání země ze sedla jízdního kola a je pro většinu návštěvníků základnou pro návštěvu dechberoucího chrámového města Angkor. Přesun přes hlavní město Phnom Penh na jih do oblasti pěstování nejlepšího pepře na světě. Není lepší možnost než projezdit na skůtru kopcovité pásmo i ploché pobřeží kolem moře. Závěr u dosud turisticky téměř nepoznamenaného pobřeží. A nejlepší krab, jakého jsem kdy v životě jedl!

Thajsko 2016

Thajsko 2016 Thajsko 2016 Thajsko 2016 Thajsko 2016 Thajsko 2016 Thajsko 2016 Thajsko 2016 Thajsko 2016

Nahlédnutí do tajů exotického Thajska - metropole Bangkok s úžasnými památkami, provincie Kanchanaburi s nádhernou přírodou, ale i vzpomínka na nedávnou historii - jízda po mostě přes řeku Kwai či návštěva spojeneckých hřbitovů z 2.světové války. Výlet do Kambodži k návštěvě nezapomenutelného (byť po dlouhá staletí téměř zapomenutého) chrámového města Angkor. Závěr u Andamanského pobřeží s výlety podél pobřeží...
Skvělá kuchyně a zejména úžasně milí lidé jsou důvodem proč se sem opětovně vracet...

Madeira a jižní Portugalsko 2016

Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016 Madeira a jižní Portugalsko 2016

Poznávání věčně zeleného ostrova - hory, levády, vodopády, útesy na Madeiře... Následný okruh jižním Portugalskem - pobřeží Algarve, starobylá Ěvora, okouzlující Sintra, nejzápadnější útes Cabo da Roca a životem kypící Lisabon na závěr...

Dominikánská republika 2015

Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015 Dominikánská republika 2015

Moře s nekonečnými plážemi s jemným bílým pískem. Zelené svahy s neprostupným porostem. Úžasní a milí lidé. Hudba, tanec, tabák a bezkonkurenční rum. Zkrátka Karibik!
Cesta ze Santo Domingo s mnoha historickými památkami přes hornaté vnitrozemí na sever ostrova, mangrovové pobřeží na polostrově Samaná, závěrečný odpočinek u moře na východním pobřeží.

Jihozápad USA 2015

Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015 Jihozápad USA 2015

Více než 5.500 najetých km ze Francisca do Los Angeles, přes nejkrásnější národní parky amerického jihozápadu (Yosemite, Zion, Bryce Canyon, Monument Valley, Grand Canyon...).

Island 2015

Island 2015 Island 2015 Island 2015 Island 2015 Island 2015 Island 2015 Island 2015 Island 2015

Jarní okružní cesta obytným vozem kolem celého ostrova. Hory, vodopády, ledovce, rozeklané pobřeží, ale i pozorování velryb a papuchalků.

Srí Lanka a Maledivy 2014

Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014 Srí Lanka a Maledivy 2014

Bývalá královská města, horské průsmyky, vždyzelená krajina, čajové plantáže. Pozorování slonů a delfínů, potápění s velrybím žralokem a překrásné pláže Indického oceánu...

Vietnam a Kambodža 2014

Vietnam a Kambodža 2014 Vietnam a Kambodža 2014 Vietnam a Kambodža 2014 Vietnam a Kambodža 2014

Cesta ze severního Vietnamu (Hanoj, hory při hranici s Čínou, Halong Bay) do středního (Hue, Hoi An, Mramorové hory). Následný přelet do Kambodži (Ankor, Phnom Penh, Sihanoukville) a odtud po ose deltou Mekongu do jižního Vietnamu (Can Tho, Saigon)

Zajímá Vás víc?

Chcete-li se dozvídat o novinkách, promítání - zaregistrujte se. Budete od nás dostávat informační e-mail jako první.
Registraci můžete kdykoliv zrušit.